WSZYSTKO / Zanias: Into The All

Zanias: Into The All (LP / digital; Candela Rising; 3 grudnia 2018)

Linea Aspera, Keluar, solowy debiut EP To The Core (2016), projekt impresaryjno-koncertowy Fleisch (pod egidą którego ukazały się płyty między innymi Schwefelgelb i Kontravoid), przebojowy „Follow The Body”, doskonałe utwory nagrane wspólnie z Ancient Methods i I Hate Models („Walpurgis Night”!), wreszcie najnowsza pełnowymiarowa płyta Into The All. Nie sposób wyobrazić sobie nowoczesnej sceny z pogranicza cold / minimal wave i dark techno bez (Zoe) Zanias. Chłód i artyzm jej muzyki, a także towarzyszącej tej muzyce oprawy wizualnej – hipnotyzują. Oto „Aletheia” – teledysk do utworu, który zwiastował płytę Into The All.

Dziesięć utworów wypełniających wnętrze Into The All to różnica. Charakterystycznym wyznacznikiem brzmień tworzonych przez Zoe jest właśnie różnica – jej każde kolejne nagranie czy wydawnictwo odróżnia się od poprzedniego. Niezmienny pozostaje tylko chłód. Ta zasada zdaje się organizować Into The All.

Na tej płycie usłyszeć można, nomen omen, wszystko – od rozpoczynającej i zamykającej krążek „muzyki świata” (a raczej jej interpretacji bliskiej stylistyce Dead Can Dance z najlepszych lat tego zespołu), przez klubową odmianę cold wave (znakomity „killer” albumu, „Idoru”), po nagrania w stylu powołanym wyłącznie przez wrażliwość Zoe, dla których kluczem jest poczucie wzniosłości muzyki i tematu: „Aletheia”, „Rise”. Bieguny tej płyty są odległe, podobnie jak dalekie bywają podróże jej twórczyni (zwróćcie uwagę, że Into The All nie ma przypisanego miejsca powstania). Geniuszem albumu jest zachowanie spójności nastroju, pomimo przestrzeni oddzielających poszczególne utwory. Oto dwie próby tych przestrzeni – „Idoru” oraz kompozycja tytułowa, „Into The All”.

Pierwszy longplay Zanias to intymne doświadczenie jego autorki, w pełni jednak czytelne dla innych. Kobiecość (mająca ku temu twórczą możliwość) często w podobny sposób „opowiada siebie”. Staje się wtedy siłą osobną, nie dopuszczającą zbyt wielu do kręgu swojego chłodnego światła. „Into The All” zdaje się przekładać na język muzyki takie właśnie doznanie, dostępne jedynie dla wtajemniczonych. Stąd obecność na tej płycie (w utworze „Thanatos”) głosu Lynette Cerezo z Bestial Mouths.

Into The All. Wszystko. Kto powiedział: „miłość jest wszystkim, co istnieje. To wszystko, co wiedzieć warto.”?

Zanias – oficjalna strona / Facebook / Instagram / Bandcamp / YouTube / PatreonSoundCloud

Album dostępny już wyłącznie w wersji cyfrowej na stronie wytwórni Candela Rising w serwisie Bandcamp.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog na WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: